Pages

Sunday, August 30, 2009

bapak ar ayam...


dolu-dolu mase aku kecik2 ade org pernah tanye kt aku ; "antara ayam ngan telor ayam,mane yg jadik dulu?" maka aku dgn penuh rasa bangga tanpa was2 serta syak curiga aku pun jawab ar"mestilah ar telor ayam,pastu menetas,pastu jadik ayam"
tapi salah gak jawapan tu.kate org tu kalau xde ayam,mcm mane lak telor ayam tu tibe2 ade.xkn la mcm biskut chipsmore lak,kejap ade,kejap xde.rase2 nk ade,tuing! ade telo sebijik depan mate.
maka aku pun tanpa rase segan silu terus ckp "getul gak ek".kdg2 teka teki mcm ni buat kite pikir asal usul sesuatu kejadian.bukan senang beb.mcm henset.awal2 tu bapak ah,buruk gile dr talipon.pastu upgrade sket,jd pager dulu.pastu lak jadik enset.tapi mase tu punye,mak datuk,besor gile ckp lu.mcm tokey balak punye fon.tu kalau baling kt anjing pun mau mati anjing.pastu evolusi demi evolusi,tamadun henset mule berkembang jd la mcm2 skang.ade jenis slide la,jenis sekeping la,mcm2 la.mls lak aku nk pikir.
ha,ntah la mane aku melalut.tp tu la,kalau sape2 tau teka taki tu punye jawapan tlg la bgtau aku ek.dah xingat dh jawapan utk ni.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...