Pages

Monday, October 5, 2009

lagi gempa bumi


Satu gempa bumi sederhana berukuran 5.5 pada skala Richter menggegarkan Kepulauan Ryukyu, Jepun, pada pukul 10.12 malam ini.

Jabatan Meteorologi Malaysia dalam kenyataan berkata gempa itu berpusat di 351 kilometer ke tenggara Kobe, Jepun dan 2,885 kilometer ke timur laut Kudat, Sabah.

Bagaimanapun, gempa itu tidak mencetuskan sebarang ancaman tsunami. - Bernama


Lagi2 gempa bumi.bak kate org,dunia nk kiamat.dah tua pun bumi ni.berkurun lamenye bertahan sejak zaman berzaman.kejap kat indon,jepun lak.pasni xtau kt mane.so,berhati2 la walau dimana korg berada.

Pasal gempa ni mmg kecoh skang.tapi kalau org yg buat 'gempa',semua senyap je.siap join skodeng org buat gempa lagi tuh.mase aku kecik2 dulu slalu gak aku g skodeng org buat gempa.klakar lak bile ingat2 balik.tp gua xsenyap la mcm org lain.lagi gua kcau org buat gempa tu.hahaha.

Slalu aku ikut bapak aku g surau.tapi bile imam angkat je takbir,line clear,aku ngan member merayau.yg penting tahiyat akhir mesti ade dah dlm surau.berlakon tgh tahiyat gak.(konon2 semayang dari mule la tu).

time aku melilau tu la g carik mane2 keta yg dok kt tmpt gelap dan sunyi.mmg confirm ade org buat gempa beb.pernah aku ngan mmber aku jahat pnye pasal,rilek je letak muke kt depan cermin keta org tu.org tgh syiok buat gempa mane perasan sgt beb.tapi bile die sedar,melompat terus.pernah gak kitorg yg kena kejar pastu.hahaha.

gempa....gempa....gempa sana,gempa sini.tak tahu la aku nk kate ape.belom tentu aku selamat gak kan.ape2 pun,sama2 la kite berdoa agar sentiasa selamat.xkire ape ajaran dan agama kita,kita punya cara doa sendiri.moga kita selamat dari bencana dan musibah ni.amin.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...